false
|

Tens mal d'esquena habitualment? 5 consells.

El dolor d'esquena és un símptoma freqüent i que afecta persones de qualsevol edat. El 80% de la població presentarà un mal d'esquena en algun moment de la vida. Moltes vegades són processos aguts que es resolen en poques setmanes, però en altres requereixen assistència mèdica continuada.

Els símptomes més freqüents són:

  • Dolor que augmenta en estar assegut o tombat
  • Dolor irradiat (depenent de la zona pot baixar per la cama, braç o pit)
  • Pèrdua de mobilitat o força
  • Augment de tensió muscular

A continuació us donem cinc consells que us podran ajudar a controlar el dolor.

El repòs absolut NO ajuda.

Tenim tendència a deixar de fer activitat física ia descansar quan presentem algun mal d'origen múscul esquelètic, ja sigui un esquinç, trencament muscular, fractura… De vegades ens pot servir, però no és el cas del mal d'esquena. El moviment és una de les claus per a la seva recuperació, diversos estudis demostren que la immobilització i el por de moure's pot acabar convertint-ho en un problema crònic. Per tant, a l'inici del teu dolor, realitza activitat física de baix impacte (piscina, senderisme, ioga, pilates…).

Canvia de postura habitualment

Un grup de persones que pateixen més habitualment mal d'esquena són treballadors d'oficina, els quals estan moltes hores asseguts amb la mateixa posició. El més probable és que els hagin aconsellat: estar més rectes, pujar la cadira, pantalla davant dels ulls… Són consells útils si estem poc temps en aquesta posició, però si seran 8 hores el que necessita la columna vertebral és fer canvis de posició de manera habitual. Per tant, et recomano que efectuïs petites pauses durant la teva jornada laboral per anar un moment al lavabo, a beure aigua, facis algun estirament o exercici i així li donis el moviment que necessita a la teva esquena.

Fes exercici

Nombrosos estudis situen el sedentarisme com a causa principal de mal d'esquena. La no realització desport pot comportar atròfia de la musculatura, deshidratació dels discos vertebrals, pèrdua de mobilitat articular, entre altres conseqüències. Per tant, és de vital importància fer exercici per disminuir i prevenir a la llarga més mal dʻesquena. Es recomana iniciar-lo de forma progressiva, supervisat per un professional de lexercici o de la salut qualificat.

Bons hàbits

Una dolenta alimentació, tabac, alcohol, no descansar bé, estrès… Són factors que alteren el metabolisme del nostre organisme, provocant més dolor i allargant el temps de recuperació dels teixits afectats.

Visita a un fisioterapeuta

Acudir a un fisioterapeuta és molt important per millorar el dolor. Cada patologia i persona és diferent, per tant cada tractament s'ha d'adaptar i individualitzar segons la necessitat del pacient. A la sessió de fisioteràpia es pot detectar l'origen del dolor i ajudar a disminuir-ho: millorant la qualitat de vida, la mobilitat de l'esquena, enfortir la musculatura i millorar l'estabilitat i el funcionament de la columna vertebral.

Entrada similar